Büfé-ügy + levél 2014.01.08.

Vissza Nyomtatás Küldés
2010. 12. 05.

Az Operaház tagsága részéről jogos igény, hogy az úgynevezett munkahelyi büfék a jövőben másképp üzemeljenek. A panaszokat meghallgatva három területen szeretnénk elmozdulást: árképzés, minőség, felírásos rendszer.

A 2010. decemberi írásunk folytatása

Árképzés

Mint azt dr Kóti Mártontól megtudtuk, az Operaház igen kedvező feltételekkel adta bérbe a Medúza Catering részére a büféket. Szeretnénk, ha ez a Medúza árképzésében is realizálódna. Szakszervezetünk azt az igényt fogalmazta meg, hogy a három „munkahelyi büfé” (Opera-Üzemház-Jókai) lényegesen nyomottabb áron üzemeljen. (A nézőtéri büfé árképzésébe nem kívánunk beleszólni. Nem a világot akarjuk megváltani, csak a tagjaink érdekeit védeni.) Egy jelmezes próba közben tilos kimenni az épületből, így rá vagyunk kényszerítve, hogy a munkahelyi büfében étkezzünk, éppen ezért elvárjuk, hogy a munkahelyi büfé ne éljen vissza monopol helyzetével. Érdekes mondat volt Ondrusek Péter úr (Medúza marketing igazgató) szájából, hogy nekik mennyire fontos az Opera ügye. Mint mondta, az Operabarátok egyik fő támogatója (www.operabaratok.hu/egyesulet/operabar-t-eml-k-rem) éppen a Medúza. (Nem véletlenül díjazta az Operabarát Egyesület a Medúzát)Erről csak annyi a véleményünk, hogy ne az általunk kifizetett magas árakból jótékonykodjanak.

Minőség

Ezen a terén is szükséges lenne az elmozdulás. Ezzel nem azt állítjuk, hogy alapból nem jó minőségűek az ételek. A problémát inkább az ételek frissessége okozza. Az előző napról eltett áru. Felesleges ragozni, aki evett már ilyet, tudja, miről beszélünk. Nem a büfében dolgozókat okoljuk,inkább az üzemeltetőt, aki nem engedélyezi a visszárut.

Felírásos rendszer átalakítása

Sokan keresnek meg minket azzal, hogy a büfében történt tartozás felírása után magasabb összeget kérnek tőlük hó elején fizetéskor.Tekintettel arra, hogy sok jelmezben nincs zseb varrva, így készpénz hiányában kénytelenek vagyunk felíratni a megvásárolt ételeket. Az Operaház és a Medúza között létrejött szerződés pont ezért előírta a büfét üzemeltetőnek az 5.000 forint összeghatárig történő hitelezést. A probléma a felírásos rendszer kontrollálatlansága miatt van. Kértük az üzemeltetőt, hogy találjon olyan korrekt megoldást erre a problémára, ami mindkét fél számára megnyugtató.

2010.július 6-án konzultációt kezdeményeztünk Vass Lajos főigazgatónál. A nyár folyamán az ODFSZ több ízben is tárgyalt a büfét üzemeltető Medúzával. Az egyik ilyen tárgyalásra Ondrusek Péter úr (Medúza) elhozta nekünk azt a listát,amin azt kívánta bizonyítani, hogy ők csak 20%-os árréssel dolgoznak. Ha jobban megnézitek, rögtön az első oldalon kiderül, hogy nettó 240 forintos nagykereskedelmi áron (bruttó 300) szerzik be a tej literjét, amire még ráteszik a maguk szerény 20 %-át. Ezután kíváncsiak lettünk és utánanéztünk néhány árnak. Érdekes dolgokra figyeltünk fel, amit szóvá is tettünk. Természetesen a Medúzánál csökkent a népszerűségi indexünk.

Az egyik ilyen tárgyaláson a Medúza igazgatója azt firtatta, hogy miért kell neki egy "kicsi" szakszervezettel tárgyalnia, amikor ott van a "nagy" MZTSZ. A következő tárgyalásunkon már érdekes módon megjelent az MZTSZ is, akinek ál-elnöke sűrű hallgatását csak akkor törte meg, amikor rendreutasította Bárány Balázst, amikor azt találta mondani a Medúza vezetőjének, hogy hazudik. Rotter Oszkárt zavarta, hogy valakit hazugnak neveznek, aki nem mond igazat. A Medúza árképzése és 240 forintos nettó nagykereskedelmi tej-ára nem zavarta. Elgondolkoztató, hogy kit képvisel ilyenkor az ál-elnök. Sajnáljuk, hogy ebben a ügyben is ugyanúgy ellenszélben dolgozunk, mint a KT választásnál. Ebben a kérdésben miért nem mellettünk áll a „legnagyobb” szakszervezet vezetője? A szakszervezet nem a tagok érdekeit védi a munkáltatóval, vagy éppen a büfével szemben?

Nem adjuk fel ezt sem. Bízunk benne, hogy előbb-utóbb egyre többen rádöbbennek, hogy mit jelent az igazi érdekvédelem. (Itt a tagság érdekeinek védelmére gondolunk és nem pitiáner egyéni érdekekre.)

Mivel a büfék kérdése a munkavállalók nagy csoportját érinti, elvárjuk, hogy az Operaház és Medúza Catering között hamarosan lejáró szerződés után már a pályázatkiírásnál, valamint annak elbírálásánál megkérdezzék a véleményünket.

Akit mindez nem zavar, az egye meg az előző napról eltett rántott húsos zsemlét és írassa fel egy papíralátétre...   2010. december

2012. március, az ügy folytatása:

A fent olvasható írásunk után sok minden változott az Operaházban (vezetőváltás, csoportos létszámcsökkentés), egy dolog azonban biztos pont az életünkben: a Medúza. Miután a Medúza megnyerte a kiírt pályázatot, jöttek az ígéretek. Számítógépen nyilvántartott büfétartozás, új hűtőpult ... A hűtőpult a régi, maradt a papíralátétre felírt fogyasztás. Az újdonság, hogy a papírra felírt tartozás egyszer csak bekerül a számítógépbe és akár kártyával is fizethetünk a végén. És a friss újdonság: az új árak. Ezzel kapcsolatban Bárány Balázs levelet írt Mozsár Istvánnak.

Hírlevél - 2012.03.14.

Levél Mozsár Istvánnak 2012.04.02.

Levél Mozsár Istvánnak 2012.04.12.

Levél Mozsár Istvánnak 2012.05.02.  (A régi "problémánkról", hogy soha nem adnak számlát és a gépbe se "ütik be", ha azonnal fizetünk a büfében.)

Mozsár István válasza a felvetett problémára 2012.05.02.

Levél Mozsár Istvánnak 2012.05.07.

Ondrusek Péter (Medúza) e-mail-je Mozsár Istvánnak 2012.05.08.

Áremelésre készül a Medúza? Levél Ókovács Szilveszternek (2013.03.03.)
A Medúza jogosulatlan árképzése miatt Bárány Balázs ismét levelet írt Ókovács Szilveszternek (2013.03.11.)

Bárány Balázs levele Főző Virágnak a büfé-pályázattal kapcsolatban

Bárány Balázs levele Ókovács Szilveszternek 2014.01.08. az Erkel büfében kapcsolatban




































Letölthető dokumentumok:

OP_MInak.doc (29 kb)
bufe_120314.pdf (153 kb)
bufearlista.pdf (1103 kb)
© Operaházi Dolgozók Független Szakszervezete